Ebből az elképesztően stílusos, egyedi sportkocsiból mindösszesen 3 darabot gyártottak, s az ára olyan magas, hogy csak nagyon kevesek képesek megfizetni. Ezt a luxusautót maga Horacio Pagani, a márka alapítója tervezte a saját igényei szerint, formavilágát pedig az ötvenes évek barchetta stílusú versenyautói ihlették, de természetesen, a Pagani autóinak további stílusjegyei is fellelhetők rajta. A múlt és a jelen eme különleges keveréke olyan jól sikerült, hogy sokak számára lett ez a ritka modell egy valódi álomautó!
Pagani Zonda HP Barchetta a Genfi Autószalon autókiállításon (Geneva International Motor Show 2018); 2018. március 7. - Forrás: By Matti Blume - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=67243165
A Pagani Zonda HP Barchettát a 2017-es Pebble Beach Concours d'Elegance-on mutatták be először, mint születésnapi ajándékot a márka alapítójának, Horacio Paganinak, illetőleg, a Zonda 18. évfordulójának méltó megünneplésére.
E modell darabszáma, mint ahogy már írtuk, mindössze három példányra korlátozódik, s ebből is egy, Horacio Pagani magángyűjteményét ékesíti,
így mindössze 2 autó az, amelyeket talán megpillanthatunk az utakon, valahol a világban, ha óriási szerencsénk van.
Mindenesetre, fellelhető egy videó, melyen talán jobban látszanak a HP Barchetta alkatrészei, illetve belső kialakítása, mint a képeken, így, ha csak egy pillanat erejéig is, de módunkban áll belesni ebbe a különleges szuperautóba:
A Zonda HP Barchett motorja
A Barchetta közel 800 lóerős (egész pontosan 588 kW; 789 LE), mely erőt egy 7,3 literes (445 köbcentiméteres) Mercedes-Benz V12-es motor biztosítja és 850 Nm nyomatékkal rendelkezik, így napjainkig (2021), a legerősebb, közúton is engedélyezett Zonda változat.
A HP Barchetta teljes egészében kézzel készült jármű és nagyon könnyű, súlya mindösszesen 1250 kilogramm, így ez is minden bizonnyal hozzáad nem kis teljesítményéhez, mely kiemelkedő, hiszen
Ha arról álmodoznánk, hogy megszerzünk egy ilyen autót, ahhoz bizony, még, ha valami csoda folytán lehetőségünk is lenne rá, nagyon mélyen a zsebünkbe kéne nyúlnunk, ugyanis
jelenleg úgy 15 millió amerikai dollárt, azaz 4,5 milliárd forintot kéne fizetnünk egy ilyen négykerekűért,
de arról is hallani, hogy 23,65 millió USD-ba (azaz aktuális árfolyamon egy kicsit több, mint 7 milliárd forintba) kerül, amivel jelenleg valószínű, hogy ez a sportkocsi a világ legdrágább autója.