hirdetés

Nissan Juke - minden, amit tudni érdemes róla

Modellek

Avagy miért érdemes Nissan Juke-ot venni?

Avagy miért érdemes Nissan Juke-ot venni? - A Nissan Juke, ez a japán kompakt mini crossover számos piacon jól teljesít, így hazánkban is népszerű modell.

A Nissan Juke, ez a japán kompakt mini crossover számos piacon jól teljesít, így hazánkban is népszerű modell és a felmérések szerint különösen a hölgyek nagy kedvence! Ez nem is csoda, hiszen, bár nem luxusautó, de mégis, teljesen egyedi karosszériájának köszönhetően, igencsak feltűnő jelenség az utakon, valósággal vonzza a tekintetet. Cikkünk mindemellett arra keresi a választ, hogy miért is érdemes ezt a típust választani, ha a kategóriájában gondolkodunk, illetőleg milyen előnyei és hátrányai vannak a Juke-nak?

Nissan Juke Budapesten a Jász utcában

Nissan Juke Budapesten, a Jász utcában, 2021. január 9-én (13:05). (Fotó: Seres-Nagy Richárd / automob.hu)

Először is érdemes kiemelni, hogy

sokak véleménye szerint egy nagyon megbízható modellről van szó, így jelenleg nem nehéz egy igazán jó állapotú, eladó használt Nissan Juke kifogása a piacon,

ami felettébb jó hír a típus szerelmeseinek, tekintve, hogy egy új szalonautó ára (magyar viszonylatban) nem éppen a legolcsóbb, bár a célcsoport többségének nem is megfizethetetlen.

A Nissan Juke hátulja

A Nissan Juke hátulja, Budapest, Jász utca, 2021. január 9. (13:06). (Fotó: Seres-Nagy Richárd / automob.hu)

A Nissan Juke (eddigi) története - röviden

A Nissan Juke (japánul: Nissan Juku) egy

mini crossover SUV, melyet először a 2010 Geneva Motor Show-n, azaz a 2010-es Genfi Autószalon autókiállításon, az év márciusában mutatott be a japán Nissan autógyártó,

s azóta is került sorozatgyártásba. A sorozatváltozat Észak-Amerikában, a 2010 New York International Auto Show-n, vagyis a 2010-es New York-i Nemzetközi Autókiállításon debütált.

A második generációs modellt 2019 szeptemberében mutatták be az európai piacon, amely az új Renault - Nissan CMF-B platform használatával nagyobb méreteket kínál a vásárlóknak. A második generációs Juke azonban Európán és Ausztrálián kívül, a legtöbb piacról kivonásra került, hogy utat engedjen a kategóriájában a Nissan Kicksnek.

A "juke" név azt jelenti, hogy "táncolni, vagy fürgén irányt változtatni".

A Nissan Juke generációi

A Juke első generációja, F15 (2010)

2009. február 11-én a Nissan bejelentette, hogy az új modellt 2010-ben kezdik gyártani a Nissan Motor Manufacturing UK (NMUK), az Egyesült Királyságban, Sunderlandben található gyárában, miután a 2009-es Genfi Autószalonon megjelentek vele, akkor még Nissan Qazana koncepcióautóként.

Nissan Qazana koncepcióautó a Tokyo motor show-n, 2009-ben

A Nissan Qazana koncepcióautó a Tokyo motor show-n, 2009-ben. - Forrás: flickr.com; Fotó: na0905; Módosította (vágta): Seres-Nagy Richárd; Licenc: Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0); Licenc link: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.hu; Link: https://www.flickr.com/photos/na0905/4088458430/

A Juke-ot a londoni Nissan Design Europe-ban tervezték és a Nissan's Design Centre-ben, Japánban véglegesítették.

Amióta a sorozatgyártása beindult, a sunderlandi gyár (NMUK) az európai piacra, Ausztráliába és Új-Zélandra gyárt, míg a Nissan Japánban, Oppamában található gyára az összes többi ország számára építi a járművet. Mind a sunderlandi, mind az oppamai szállítója az összkerékhajtású változatnak. Az Indonéziában található purwakartai gyár (NMI) Juke-ot a hazai piacra és Thaiföldre szerel össze, ám ezek "csak" elsőkerék-meghajtásúak.

Az első generációs Nissan Juke egy változata Kínában, Infiniti ESQ néven került értékesítésre.

Nissan Juke Facelift

A 2014-es Genfi Autószalonon (Geneva Motor Show 2014) a Nissan bemutatta a Juke faceliftjét, amely 2014 nyarán került forgalomba. Az autó kívülről új L-alakú LED-es nappali futó- és jelzőket, új első és hátsó lökhárítót és új színválasztékot tartalmazott. Az új alapfelszereltség része lett a visszapillantó kamera, a kulcs nélküli rendszer és a Bluetooth kihangosító rendszer.

Juke-R

A Juke-R egy, csak nagyon korlátozott számban gyártott sport verziójú Juke, a Nissan GT-R 3,8 literes VR motorjával, amely 545 LE (406 kW) teljesítményt produkál.

Nissan Juke-R

Nissan Juke-R - Forrás: By David Villarreal Fernández - Nissan Juke-R - Prototype, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=38223952

Bár a Nissan 17 vagy 23 darab gyártását tervezte eredetileg, ám végül összesen csupán 5 darab Juke-R került legyártásra.

A Juke-R külsejéről és száguldásáról az alábbi videó magáért beszél, jól mutatja, mit is tud a Nissan crossover kínálatának csúcsa, a maga 600 lóerejével:

Infiniti ESQ

2014-től a Juke-ot Kínában, Infiniti ESQ néven értékesítették. Ez a változat a Chengdu Motor Show 2014 (CDMS 2014)-en, azaz a Chengdu Autószalonon debütált és a facelift előtti Juke Nismo-n alapul, korszerűsített felfüggesztéssel, aero fejlesztésekkel és 18 hüvelykes kerekekkel.

Infiniti ESQ autó

Infiniti ESQ (Anting, Shanghai, Kína - 2015. április 12.) - Forrás: By Navigator84 - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=43978011

Motorja turbófeltöltős, 1,6 literes, négyhengeres, 147 kW (200 LE; 197 LE).

Nissan Juke második generáció, F16 (2019)

A második generációs Juke-ot 2019. szeptember 3-án mutatták be Londonban, Párizsban, Milánóban, Barcelonában és Kölnben egy időben.

A jármű méreteit tekintve egy kissé nagyobb lett első generációs társaihoz képest és emellett egy teljesen új CMF-B platformon alapul.

Az új platform széles körben használja a nagy szilárdságú acélt, amely állítólag jobb stabilitást, teljesítményt és kanyarodási képességeket biztosít a jármű számára. Ennek ellenére a második generációs Juke körülbelül 23 kg-mal könnyebb az első generációs modellekhez képest, tehát összességében "jobban sikerültnek" tekinthető.

Második generációs Nissan Juke

Második generációs Nissan Juke - Forrás: By Vauxford - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=100329459

Az új Juke teljesen új műszerfal-elrendezést kapott, "lebegő" központi kijelzővel, új multifunkciós kormánykerékkel és csökkentett számú gombbal a középkonzolon. Csomagterének kapacitása az első generációs Juke 354 literéhez képest jelentősen, 422 literre növekedett.

Az egyetlen motor opció hozzá az 1 literes háromhengeres DIG-T turbófeltöltős benzinmotor, amely 117 lóerős (115 LE; 86 kW) és 180 Nm teljesítményű.

A Juke második generációját 2019 októberében kezdték gyártani a Nissan Sunderlandben található gyárában. A vásárlóknak való kiszállítása 2019 novemberének végén kezdődött meg az európai piacon.

A legtöbb Európán és Ausztrálián kívüli piacon a második generációs Juke-t soha nem kezdték el forgalmazni, mivel a V platformon alapuló Kicks váltotta fel. A Kicks-et 2017-ben mutatták be Észak-Amerikában a 2018-as modellévre, közvetlenül a Juke utódaként. A Juke forgalmazását Japánban és több délkelet-ázsiai piacon is megszüntették a Kicks e-Power javára.

A Juke második generációja Ausztráliában, 2020 májusában jelent meg, négyféle felszereltségi szintel. 2020 novemberében Tajvanon is piacra dobták és a helyben összeszerelt Kicks mellett ezt is értékesíteni kezdték.

Miért érdemes Nissan Juke-ot vásárolni? - Avagy a Nissan Juke előnyei

Szerintünk, a teljesség igénye nélkül:

  • Ami elsőre mindenkinek feltűnik, az a Juke kinézete, mely egészen egyedire sikeresett, divatos, így valósággal vonzza a tekintetet, afféle üde színfoltként a többi autó között. A most már több, mint 10 éves forgalmazása óta sokan emelték ki ezt a tulajdonságát, mint a vásárlás egyik, hacsak nem annak legfőbb okát.

  • Motorja nem hangos, sőt, kifejezetten halk, valamint az egész autó könnyen irányítható, így kifejezetten jó menettulajdonságokkal rendelkezik, legalábbis vezetési élmény szempontjából mindenképpen.

  • Ülései nagyon kényelmesek, így a hosszabb utak folyamán sem "gémberedünk el" annyira bennük, mint sok más modell esetében.

  • Az egész autó szerethető és egyedi, így hosszútávon is elégedettek lehetünk vele, amennyiben unikális stílusa miatt választottuk.

A Nissan Juke hátrányai

Szerintünk, a teljesség igénye nélkül:

  • Ára újonnan nem a legolcsóbb, de ha első látásra szerelem, akkor abszolút megéri.

  • Túraautó jellege ellenére, inkább városi autózásra, vagy rövidebb távra tervezett jármű, így a hosszabb utak megtétele nem éppen kimagasló élmény vele, bár természetesen, nem is lehetetlen.

  • 19 colos keréktárcsákkal az autó a magyar, sokszor hepehupás, városi utakon eléggé hajlamos az érdemi rázkódásra, ami igencsak levon a vezetési élményből, így alkalmasint érdemes ennél kevesebb collal rendelkező kerekekkel szerelve kérni/vásárolni.

  • Automata váltójának késésideje miatt a parkolásnál vigyázni kell vele, mert megállva, majd rükvercbe téve, a pedálra lépve képes igencsak megugrani hátrafelé, ami koccanásos balesetet okozhat a már bent parkoló autókkal. (6-os, manuális váltóval kérve a Juke-ot ez elkerülhető.)

Európában a Nissan Juke kifejezetten egy népszerű autó, olyannyira, hogy

2010 és 2020 között nagyjából 840 ezer példányt adtak el belőle a kontinensünkön,

ami igazán szép mennyiségnek mondható, különösen ahhoz képest, hogy nem éppen egy kimagasló teljesítményű kocsiról van szó.

Mégis, aki Juke-ot vásárol, nagyon meg tudja szeretni, így összességében jó vásárt csinál, hiszen nem csak egy megbízhatóan működő járművet kap a pénzéért, hanem rendre egy élményt is, mind ahányszor vezetheti külsőleg is csodabogár kedvencét.

SNR

2021. október 4.

Ezek is érdekelhetnek: