hirdetés

Suzuki Vitara 2015 - a magyarok nagy kedvence

Modellek

Avagy miért érdemes Suzuki Vitarát venni?

Nem véletlen, hogy a magyarok nagy kedvencévé vált a Suzuki által 2015-ben piacra dobott, negyedik generációs Vitara. Jó ár-érték arány, könnyű kezelhetőség és optimális fogyasztás jellemzi, ráadásul sok olyan elem is finomításra került benne, ami a korábbi modellek esetében egy kissé kevésbé volt precíz, érzékeny. De lássuk is eme sláger autó rövid történetét, s, hogy milyen előnyei és hátrányai is vannak a magyarok kedvenc Suzukijának?

Suzuki Vitara 1,6 GL+ - 2015

Suzuki Vitara 1,6 GL+ - 2015, Budapesten, a Reitter Ferenc utcában, 2020. augusztus 27-én. (Fotó: Seres-Nagy Richárd / automob.hu)

A Suzuki Vitara 1,6 GL története

A negyedik generációs Suzuki Vitarát a 2014 Paris Motor Show-n, azaz a 2014-es Párizsi Autószalon autókiállításon mutatták be először. E modell japánban Suzuki Escudo néven került forgalomba, 2015. október 15-én. Az akkor vadonatúj modell 125 mm-rel (4,9 hüvelykel) rövidebb, 85 mm-rel (3,3 hüvelykel) alacsonyabb és 35 mm-rel (1,4 hüvelykel) keskenyebb, mint a Grand Vitara. Ez egy kompaktabb crossover terepjáró, a tengelytávja 2500 mm (98,4 hüvelyk), 140 mm (5,5 hüvelyk) rövidebb, mint az előző generációs Grandé, ami megkönnyíti a Vitara vezetését keskeny utakon és szűk parkolóhelyeken, ugyanakkor ez a könnyedség a járművet oldalszélre erősen érzékennyé teszi, így nyílt terepen, szeles időben már ellenkormányozni szükséges.

Az alapmodell 5 fokozatú kézi sebességváltóval rendelkezik, mely a tesztek szerint már sokkal érzékenyebb, mint a korábbi modelleké volt, így sokat hozzáad a vezetés élményéhez. A benzines motorral rendelkező példányok 6 fokozatú kézi sebességváltóval is rendelhetőek.

A Suzuki Vitara csomagtartója 375 literes, ez összecsukott hátsó ülésekkel 1160 literre bővíthető.

Suzuki Vitara S-cross

Parkoló Suzuki Vitara S-cross, Budapesten, 2020. augusztus 27-én. (Fotó: Seres-Nagy Richárd / automob.hu)

Suzuki Vitara S-cross hátulja

A Vitara S-cross hátulja. (Fotó: Seres-Nagy Richárd / automob.hu)

A Suzuki néhány piacon kiadta a Vitara S 1,4 literes "Boosterjet" turbós benzinmotorral rendelkező változatát, amely 103 kW (138 LE; 140 LE) teljesítménnyel és 220 Nm (162 font) nyomatékkal rendelkezik, így 20 százalékkal nagyobb teljesítményre és 40 százalékkal nagyobb nyomatékra képes, mint az alapmodell 1,6 literes benzinmotorja.

A Suzuki Vitara 2015 előnyei

Szerintünk, a teljesség igénye nélkül:

- Jó ár-érték arány.

- A könnyű kezelhetőség, átlátható kezelőszervek, a mindenkorinál finomabban hangolt váltó és a kényelmes ülés garantálja a vezetés élményét, valamint az "érzem az autót" életérzést.

- A Suzuki Vitara fogyasztása kiegyensúlyozott, optimális, átlagosan 5 és 6 liter között mozog, autópályán úgy 7 liter körüli.

- A csomagtartója nem túl nagy, de nem is kicsi, valamint, a hátsó ülések könnyedén (kényelmesen!), egyetlen mozdulattal előre hajthatóak, így majd megháromszorozható a tér. A Vitara csomagtartójának belső kialakításának ráadásul eléggé "doboz alakja" van, így igen praktikus.

- Csendes, megbízható és strapabíró, így bátran lehet vele hosszútávra tervezni.

A Suzuki Vitara 2015 hátrányai

Szerintünk, a teljesség igénye nélkül:

- A magasabban lévő tömegközéppont és a könnyebb súly miatt a Vitara érzékeny a nagyobb oldalszélre, illetve jelentősen kimozog a kátyúsabb útszakaszokon, érdemi ellenkormányozást és kontrollt igényelve ilyenkor, ami kétség kívül nagy odafigyelést és koncentrációt kíván ilyenkor a sofőrtől.

- A típushoz rendelhető extrák meglehetősen borsos áron érhetőek el a piacon.

- Az ajtó borítása, még ennél a típusnál is a jó öreg fröccsöntött műanyag, ami, valljuk be, egy kissé idejétmúlt már a mai világban...

Mindazonáltal, annyi bizonyos, hogy a Suzuki Vitarának jóval több az előnye, mint a hátránya, s mindenképpen egy megbízható autó kerül a birtokunkba, ha ezt a típust választjuk, akár használt, akár szalonautóban gondolkodunk.

SNR

2020. szeptember

Ezek is érdekelhetnek: